santanaincyprus.reismee.nl

And again off

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer! Deze keer niet vanuit Starbucks, maar vanuit Pinguino een super gezellig terrasje. Het internet in het hotel komt pas eind deze week. Vanaf dan zal ik weer iedere dag een verhaal proberen te plaatsen. Vandaag ben ik lekker vrij en ben samen met Carolyn en Rik het centrum in geweest. Er is niet echt meer te doen op dit moment. Het regent hier al 3 dagen, denk je dat je 5 maanden lekker van de zon gaat genieten, maar nee. Het is hier hetzelfde shit weer als in Nederland. Gister was ik ook vrij, maar heb toen niet heel veel gedaan. Ik heb aan mijn school opdrachten gezeten en ben naar de bank geweest voor mijn pincode. Deze hebben ze nog steeds niet, omdat er problemen zijn met het aanvragen ervan. Waarom zijn ze hier zo sloom? In Nederland had je ondertussen al 10 nieuwe pincodes gehad.

Maandag zijn de jongens van het Imperal hotel gekomen, Rick en Arie, super gezellig hoor! Ze werken ook in het restaurant, dus ben ik daar niet meer zo alleen. Alleen was ik natuurlijk niet, heb super aardige en leuke collega's die het werk leuk maken. Het werk is hier veel beter dan in het andere hotel. Je hebt minder taken en dat geeft meer rust en minder stress. Ik mocht maandag ook iets nieuws doen echt super tof! Ik mocht in de poolbar werken. Hier kunnen gasten de hele middag snacks halen en uiteraard drankjes bestellen. Ik mocht nog niet alle drankjes maken, maar wel de meeste. Verder moest ik tafels afruimen en af en toen lekker buiten zitten!

's Ochtends tijdens het ontbijt mocht ik ook iets nieuws doen, naja het was niet nieuw maar ik moest het nu helemaal alleen doen. tijdens het werk ben je verdeeld in stations, dit zijn delen in het restaurant. Jij zorgt er dan samen met je team voor dat de tafels schoongemaakt worden en opnieuw ingedekt en dat de gasten het naar hun zin hebben. Ik mocht een station in mijn eentje runnen. In het begin schrok ik wel een beetje hoor, ik dacht neeeee en nu. Maar ik moet zeggen het is allemaal super gegaan en ik vond het stiekem best leuk, hahaha!

Ik ga er weer vandoor!

partytime in Paphos

Hallo allemaal,

Sorry dat ik niet meer zo vaak een verhaal kan plaatsen. Ze zijn hier niet zo snel en heb nog steeds geen internet. Waarschijnlijk pas eind volgende week krijgen we de code. Ze hebben wel al de codes voor de gasten, maar die zijn 5 euro per uur. Dat gaat mij een beetje te ver.

Vrijdag kwam Nina naar Paphos. Met Nina zat ik in het Apollonia hotel. We zijn even het centrum in geweest en hebben daarna lekker uitgerust op het strand. We zijn ook nog uitgeweest. Er waren 3 mensen van de groep jarig, dus dat is wel een reden voor een feestje! Het was wel gezellig, maar niet bijzonder. We hebben het sowiezo niet te laat gemaakt, want ik moest de volgende de dag gewoon weer werken.

Zaterdag was mijn eerste werkdag, naja niet eerste maar eerste dag het echt druk was. Ik begon om half 2 tot 10. Je draait dan eerste de lunch, daarna moet je alles opruimen en klaarmaken voor het diner. Pff wat een avond zeg. Het is voor de Cyprioten dit weekend carnaval en dat vieren ze groot! We hadden in het restaurant 500 van die gillende irritante Cyprioten. Wat een vervelend volk is dat zeg! Ze klagen, zeuren en je doet nooit wat goed. Ik was blij dat ik om half 12 in mijn bedje lag en lekker kon slapen. Vandaag werk ik van 8-12 en van 18:30 tot 22:30.

Dinsdag en woensdag ben ik weer vrij en ga ik lekker genieten!

Owja morgen komen 2 jongen, Rik en Arie van het Imperial hotel naar het Ledra en komen hier ook werken. Super gezellig, want nu zijn we natuurlijk nog maar met zijn tweeën.

the first days in Paphos

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer, sorry dat het zo lang duurde maar ik heb hier wat problemen met het internet in onze kamer! Helaas kan ik niet iedere dag even langs de Starbucks om te internetten, omdat het best wel een stukje lopen is.

Woensdag moest ik werken van half 2 tot 10 uur. Gelukkig waren er toen wat meer gasten in het hotel en was het wat drukker. Tot een uurjte of 4 heb ik alleen maar lopen poleren. Daarna mocht ik helpen met de tafels op dekken en spullen klaar zetten voor het dinner. Het gaat hier wel allemaal anders dan in het Apallonina hotel. De gasten moeten hier zelf hun drankjes pakken en in Apollonia moest je die naar de gasten brengen. Het enigste waar ik mij eigenlijk mee beizg houd, is het leegruimen van de tafels, het opdekken van de tafels en het poleren van het bestek en de glazen. Wel veel relaxder dan in het andere hotel. Hier werken teminste normale mensen, zowel bij de receptie, de bar, het restaurant en de keuken. Haha je bent ook gelijk met iedereen vrienden hier. Teminste zo zien de werknemers dat hier. Van de chefkok krijg ik steeds eten, die gaat gewoon maken waar ik trek in heb en de mensen van het animatieteam zijn onze buurtjes.

Vandaag zijn we in de ochtend even lekker het stadje gaan verkennen. Er zitten hele leuke winkeltjes en leuke terrasjes langs de boulevard. Verder kan je heel goed uitgaan in de barstreet waar alle clubs zitten. In de middag zijn we met z'n drienen lekker naar het strand gegaan. Het was echt super lekker weer! Vanavond gaan we met de duitse student en onze buurtje wat drinken in het centrum, omdat Dionice morgen naar huis gaat!

Morgen ben ik ook nog lekker vrij en zaterdag werk ik van half 2 tot half 11 en zondag werk ik van 8 tot 12 en dan van half 7 tot half 11!

Tot snel!

finally in Paphos

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer,maar nu vanuit Paphos! Ik zou eigenlijk maandag naar Paphos gaan, maar we hebben maandags lekker vrij gekregen om al onze spullen te pakken en ons voor te bereiden op het vertrek. Dinsdag ochtend om 9 uur stond de taxi klaar om ons naar het Ledra Beach hotel te brengen. We gingen met Jacob een Duitse student, een meid van de housekeeping en Dionice en Carolyn. Het hele busje zat vol met onze spullen, haha. Die chaffeur had er niet opgerekend dat we zoveel spullen zouden meenemen.

Na een uurtje rijden, kwamen we aan bij het hotel. Van de buitenkant zag het er niet spectaculair uit, maar van binnen, waaaauw super mooi! Het is helemaal gerenoveerd. Al het personeel was de puntjes op de I aan het zetten, want 's avonds zou de opening zijn. Na een uur nog eens gewacht te hebben op de manager, moesten we wat formulieren invullen en kregen we onze kamer. Tot het hotel volgeboekt is, krijgen we een gewone kamer, die de gasten ook hebben. Echt een super mooie kamer, ook helemaal nieuw. Zodra het vol is, krijgen we een appartementje. Ook kregen we meteen onze functie te horen, ik sta weer in het restaurant. Wel leuk een ander restaurant, eigenlijk alles want het is helemaal nieuw en anders. Alleen het uniform is vreselijk. Het is een paarse rok met een paars gilletje met geel en om het af te maken hebben we een paars strikje, hahah echt vreselijk! Hoop dat k binnenkort een foto kan maken, dan kunnen jullie het zien.

Owja het eten is hier trouwens wel veel beter, het is warm en gewoon normaal. Alleen die kantine is vreselijk, zodra je daar binnen bent, wil je gewoon niet meer eten. Er staan van die plastic buitentafels en stoelen, de hele vloer is nat en vol met water en het is net een kippenhok zo klein. Maar gelukkig hebben ze wel een koffiemachine, haha.

Rond een uurtje of half 3 zijn we even naar de supermarkt geweest en naar het centrum van Paphos. Daar hadden we afgesproken met een aantal andere studenten van onze school. Super gezellig om ook weer eens andere mensen te zien. We hebben met z'n alle ergens wat gegeten. Als het goed is gaan we vrijdag ook met dat groepje uit! Rond 4 uur gingen we weer terug naar het hotel, wat ongeveer 15 minuten lopen is. Daarna heb ik nog even lekker op bed gelegen en om 6 uur moest ik beginnen tot 10 uur.

Het werk was wel oke. Het was echt super rustig! Er waren maar 12 gasten in het hotel, omdat vandaag de opening was. Ik heb niet meer gedaan dan 3 tafels afgeruimd en weer opgedekt. Het personeel is ook veel aardiger. Ze leggen alles normaal uit, zijn niet zo gestresst en doen gewoon normaal.

Na het werk zijn we naar het Imperial beach hotel gegaan. Dit hotel ligt op ongeveer 5 minuten loopafstand van het Ledra beach hotel. In dit hotel zitten ook een aantal studenten van onze school. Hun hebben een staffkamer, maar moeten de douche en wc delen echt vreselijk. Maar het is er wel super gezellig! Rond een uurtje of 1 gingen we weer terug naar ons eigen hotel en gingen we lekker slapen!

Dikke kus Santana

just the crazy nights in Limassol

hallo allemaal,

Hier het laatste berichtje vanuit Limassol. Morgen ga ik naar Paphos, op naar een nieuw avontuur!

Ik moet eerlijkzeggen dat ik hier een te gekke tijd heb gehad, ondanks alle problemen die er eerst waren, is het toch nog allemaal goed gekomen. Nu ik eenmaal gewend ben aan alles, kan ik weer weg, weer opnieuw wennen. Dat is helemaal niet erg hoor, juist super leuk!

Gister na het werk heb ik echt een te gekke avond gehad. We waren eigenlijk allemaal best moe, maar hadden zin om iets leuks te doen. We wisten alleen niet wat! Maar om 12 uur kwamen we op het idee om toen nog te gaan zwemmen in de zee! Binnen 10 minuten waren we allemaal omgekleed en klaar om naar het strand te gaan. Liepen we dan moet onzetas en een fles rose naar het strand. Het was echt super lekker weer nog, de zee was lekker warm en we hebben gewoon een top avond gehad!

Voor vanavond staat er ook een leuke avond op de planning. Ik heb nu even pauze en om kwart voor 6 begin ik weer tot 10. En om 12 uur begint ons balkonfeestje hahahah. Naja het is meer een afscheidsfeestje! De mensen van het Japanse restaurant nemen eten mee, ander personeel zorgt weer voor de drank! Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen, hihi!

Goodbye Limassol and welcome Paphos!

dikke kus Santana

hard to say goodbye

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer! Sorry dat ik gister niets geplaatst heb, maar ik had het erg druk.

Gister moest ik weer werken van 9-3 en dan van 7-10. Het was echt super rustig, dus mochten we klusjes achter doen: poleren van bestek en glazen, fruitmanden naar de kamers brengen en nog meer van zulke klusjes. Wel relaxed hoor, want dan hoef je niet zo heen en weer te rennen.

In de middag zijn we met z'n alle nog naar de Starbucks geweest. Waarschijnlijk was dat de laatste keer met groepje.

Ik moet eerlijk zeggen dat het best moeilijk is om nu weg te gaan bij deze groep, uit dit hotel, de collega's, Limassol, het eten, nou eigenlijk alles. We zijn nu net een groep geworden en nu gaan we weer uit elkaar. Een nieuwe start in Paphos!! Heb er wel zin in, maar word ook wel even moeilijk.

Vandaag heb ik gewerkt van 8-12 en heb nu vrij tot 6 uur en dan werk ik weer tot 11. Ben echt super moe, maar kan morgen gelukkig uitslapen. Maandag en dinsdag ben ik lekker vrij, dus kan ik lekker uitrusten en me plekje een beetje verkenen in Paphos.

Ik ga nu nog even met de meiden lekker een cocktailtje drinken en daarna weer aan het werk!

Geniet nog even van het weekend allemaal!

going to Paphos!

Hallo lieve lezers,

Hier ben ik dan weer, dit keer weer vanuit Starbucks die naast het hotel zit! Echt super fout, want het is zooooo verslavend!

Vandaag was ik lekker vrij, helaas heb ik niet uit kunnen slapen, maar ik heb wel een super gezellig dag gehad. Na het ontbijt moest ik samen met Dionice en Carolyn op gesprek bij de general manager. Niets ernstigs hoor! We kregen te horen wanneer we precies naar Paphos zouden gaan. We gaan nu maandag of dinsdag al naar Paphos naar het andere hotel! Ahhhhh we zijn zo blij he! Eindelijk een keer duidelijkheid en het is natuurlijk hartstikke snel. Daarna ben ik in de ochtend eerst even samen met Dionice en Nina naar de bank geweest om de dingen voor het bankaccount te regelen. En natuurlijk ging dit niet zonder moeilijkheden. Omdat ik natuurlijk maandag of dinsdag al wegga en me pasje donderdag pas klaar is, moet ik in Paphos eerst hun bank gaan zoeken, dan het probleem uitleggen en dan pas kunnen ze hem opsturen. Maarja komt allemaal wel goed denk! Maak me nergens meer zorgen over, want dat schiet toch niet op.

Na de bank zijn we naar de tattooshop geweest, Neee nee helaas nog geen tattoo, want dan wordt die lieve mama boos, hahahahaha. Nee Dionice en Nina hebben een navelpiercing laten schieten en ik ging mee. Om het te vieren hebben we heerlijk geluncht en zijn daarna naar het strand geweest en hebben heerlijk geluierd.

Begin avond zijn we met een paar van de meiden naar een restaurantje gegaan. Het was echt super gezellig!

Morgen moet ik weer werken tot maandag of zondag, maar dat laat ik jullie nog wel even weten! Ik heb wel andere diensten, morgen de normale dienst van 9-3 en dan 7-10, zaterdag 8-12 6-11 en zondag van 1-10, dus dat wordt weer lekker afzien, maar het komt goed!

Voor iedereen die nog vakantie heeft, geniet nog even lekker van de vrije dagen! En voor degene die net als mij morgen ook moeten werken toi toi toi!

nothing special

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer, terug van weggeweest! Gister was ik een heerlijk dagje vrij! Eerst heb ik lekker uitgeslapen en om 11 uur hadden we een voortgangsgesprek. Dit ging natuurlijk allemaal goed! 's Middags ben ik even lekker gaan slapen en daarna ben ik het stadje in geweest met Dionice en Esmee. 's Avonds ben ik nog even samen Dionice naar de Starbucks geweest om daar te interneten en langs de winkels geweest om te kijken. Owja ik ben ook nog naar de bank geweest om een cyprotisch bankaccount te openen. Morgen ben ik weer vrij en moet ik daar weer heen om mijn pasje op te halen.

Ik heb nu even pauze en moet zo weer tot 3 uur werken. En daarna gaan we met z'n alle weer het stadje in om gezellig met zijn alle wat te drinken. Vanavond moet ik werken en daarna doe ik lekker rustig aan. Morgen kan ik lekker uitslapen, want ik ben morgen weer lekker vrij. Dan moet ik wel wat dingen regelen maar verder helemaal nietssssss.