santanaincyprus.reismee.nl

finally in Paphos

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer,maar nu vanuit Paphos! Ik zou eigenlijk maandag naar Paphos gaan, maar we hebben maandags lekker vrij gekregen om al onze spullen te pakken en ons voor te bereiden op het vertrek. Dinsdag ochtend om 9 uur stond de taxi klaar om ons naar het Ledra Beach hotel te brengen. We gingen met Jacob een Duitse student, een meid van de housekeeping en Dionice en Carolyn. Het hele busje zat vol met onze spullen, haha. Die chaffeur had er niet opgerekend dat we zoveel spullen zouden meenemen.

Na een uurtje rijden, kwamen we aan bij het hotel. Van de buitenkant zag het er niet spectaculair uit, maar van binnen, waaaauw super mooi! Het is helemaal gerenoveerd. Al het personeel was de puntjes op de I aan het zetten, want 's avonds zou de opening zijn. Na een uur nog eens gewacht te hebben op de manager, moesten we wat formulieren invullen en kregen we onze kamer. Tot het hotel volgeboekt is, krijgen we een gewone kamer, die de gasten ook hebben. Echt een super mooie kamer, ook helemaal nieuw. Zodra het vol is, krijgen we een appartementje. Ook kregen we meteen onze functie te horen, ik sta weer in het restaurant. Wel leuk een ander restaurant, eigenlijk alles want het is helemaal nieuw en anders. Alleen het uniform is vreselijk. Het is een paarse rok met een paars gilletje met geel en om het af te maken hebben we een paars strikje, hahah echt vreselijk! Hoop dat k binnenkort een foto kan maken, dan kunnen jullie het zien.

Owja het eten is hier trouwens wel veel beter, het is warm en gewoon normaal. Alleen die kantine is vreselijk, zodra je daar binnen bent, wil je gewoon niet meer eten. Er staan van die plastic buitentafels en stoelen, de hele vloer is nat en vol met water en het is net een kippenhok zo klein. Maar gelukkig hebben ze wel een koffiemachine, haha.

Rond een uurtje of half 3 zijn we even naar de supermarkt geweest en naar het centrum van Paphos. Daar hadden we afgesproken met een aantal andere studenten van onze school. Super gezellig om ook weer eens andere mensen te zien. We hebben met z'n alle ergens wat gegeten. Als het goed is gaan we vrijdag ook met dat groepje uit! Rond 4 uur gingen we weer terug naar het hotel, wat ongeveer 15 minuten lopen is. Daarna heb ik nog even lekker op bed gelegen en om 6 uur moest ik beginnen tot 10 uur.

Het werk was wel oke. Het was echt super rustig! Er waren maar 12 gasten in het hotel, omdat vandaag de opening was. Ik heb niet meer gedaan dan 3 tafels afgeruimd en weer opgedekt. Het personeel is ook veel aardiger. Ze leggen alles normaal uit, zijn niet zo gestresst en doen gewoon normaal.

Na het werk zijn we naar het Imperial beach hotel gegaan. Dit hotel ligt op ongeveer 5 minuten loopafstand van het Ledra beach hotel. In dit hotel zitten ook een aantal studenten van onze school. Hun hebben een staffkamer, maar moeten de douche en wc delen echt vreselijk. Maar het is er wel super gezellig! Rond een uurtje of 1 gingen we weer terug naar ons eigen hotel en gingen we lekker slapen!

Dikke kus Santana

Lisanne

Hey lief!
Klinkt goed allemaal, fijn zeg dat dit hotel zo veel leuker en mooier enzo is.
Op naar het appartement zou ik zeggen, dat betekend dan een vol hotel (lekker werken :) en nog meer je eigen plekkie) maar dat lees ik allemaal vast wel weer als het zover is. Nou have fun bebe!

xx Lies.