santanaincyprus.reismee.nl

naar Nicosia!

lieve lezers,

Vandaag was ik weer vrij en ben ik samen met Kirsten naar Nicosia geweest. Dit is de enigste stad in heel europa die nog in tweeën is verdeeld. De stad bestaat uit het Cypriotische deel en het Turkse deel. De delen worden gescheiden door de ‘greenline' een dikke muur met controle post. Je komt de grens ook niet over zonder paspoort en je krijgt een visa!

Onze dag begon al om 8 uur. We werden toen opgehaald met de touring bus. Na een uur rijden hadden we een kleine stop in het plaatsje Lefkara. Dit kleine plaatsje staat bekend om zijn zilver en z'n handgemaakte kleedjes. Na dik een half uur, zijn we weer verder gegaan, opweg naar Nicosia. We kregen een gids mee die ons het een en ander zou laten zien in Nicosia. Als eerste gingen we naar de oudste kerk van Cyprus. Deze zag er van de buitenkant heel simpel uit, maar van binnen was deze super mooi. Vervolgens zijn we naar het oude deel van Nicosia gegaan. Hier is de oudste winkelstraat en bevind zich de greenline. Hier hadden we wat vrije tijd. Kirsten en ik zijn als eerste wat winkels in gegaan en hebben lekker gewinkeld. Vervolgens zijn we naar het Turkse deel gegaan. Jeetje wat een wereld van verschil. Het Cypriotische deel lijkt net de kalfverstraat in Amsterdam met alle winkels, maar in het Turkse deel merk je echt dat het nog niet helemaal ontwikkeld is. Overal winkels met nepmerken en donner tentjes. Wel heel gezellig hoor, we hebben er dan ook heerlijk rond lopen struinen. Na ongeveer 2 uur was het weer tijd om terug te gaan naar de bus.

Na deze week heb ik nog maar 2 keer vrij, ik heb echt nog geen idee wat ik ga doen. ik hoop dat ik jullie nog een beetje op de hoogte kan houden voordat ik wegga. Maar ik denk dat het wel goed gaat komen!

Dikke kus

Tot over 3 weken!

Reacties

Reacties

Mama

Fotp's zien er goed en gezellig uit, geniet nog even van het mooie weer de laatste paar weekjes! tot snel xx

Melanie

Lieverdd klinkt echt super! Je foto's zijn oook echt leeuk. je komt alweer bijna thuiss, beetje zin om weer terug te gaan of zou je eigenlijk nog wel wat langer willen blijven! ben echt zooo benieuwd aar al je verhalen als je weer terug bent! dikke kus xxxx

marjolein

hee meis,
klinkt echt helemaal geweldig!
nog veel plezier de komende paar dagen!
Dikke kus xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!