santanaincyprus.reismee.nl

my first day working

Hallo allemaal,

Vandaag was mijn eerste werkdag. De wekker was om kwart over 7 gezet, zodat we om half 8 aan het ontbijt konden. We dachten misschien als we vroeg naar beneden gaan om te eten, is er nog wat eetbaars. Maar helaas, we schrokken om 8 uur wakker te laat voor het ontbijt dus. We hebben toen ontbeten met biscuitjes en thee. Na het eten moest ik me snel even omkleden en opmaken, want om 9 uur moest ik beginnen.

Toen ik aankwam in de ontbijtzaal zag ik dat het best wel druk was. Met personeel en gasten. Na een super korte uitleg konden we aan de slag. Het eerste half uur heb ik alleen maar tafels af lopen ruimen, later mocht ik wat dingen brengen naar de keuken die afgewassen moesten worden en na ongeveer 1,5 uur had ik een kwartiertje pauze. Het ontbijtbuffet was toen gesloten wat betekend dat al het personeel iets daarvan mag pakken om op te eten. Voor mij was het een broodje en wat fruit, veel meer keuze was er niet meer. Vervolgens moesten we de tafels indekken voor de lunch. En ik moet toch wel even eerlijk zeggen, dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan. Ze zijn hier super precies met alles. Toen dat gebeurt was, moesten alle koffie en thee kannen weer netjes op hun plaats en was het weer tijd voor een half uurtje pauze. Toen ben ik even naar mijn kamer gegaan om wat te drinken. Om half 1 moest ik weer beginnen, maar toen ik naar beneden liep, kwam ik de househouding tegen die zei dat ik mijn kamer uit moest. Op mijn aller-snelst ben ik naar de manager toe gegaan, om uitleg te krijgen. Inderdaad we moesten verkassen naar een 4 persoonskamer. Na werk tijd zou ik dus mijn koffer en spullen weer in moeten pakken om naar de andere kamer te kunnen. Maar na de korte pauze mocht ik glazen gaan poleren en ben ik verder eigenlijk alleen maar bezig geweest om de tafel in te dekken. Vanavond was er a la carte diner dus de tafels moesten via de nette manier gedekt worden. Om 3 uur mocht ik ga en ben toen meteen naar mijn kamer gegaan.

Eigenlijk wou ik even lekker uitrusten, maar dat zat er niet in. De koffer moest ingepakt worden en er moesten wat boodschapjes gehaald worden. De kamer waar we nu in zitten is prima, lekker ruim en alles aanwezig. Na alles gedaan te hebben, was er nog weinig tijd oven om uit te rusten. Om kwart voor 7 moest ik weer spik en span klaar staan voor het diner. Ow wat was ik bang zeg, alles moest super netjes. Eigenlijk precies hetzelfde als in een restaurant met een Michelin ster. Met 3 borden lopen, de wijn, borden afnemen en ga zo maar door. In de middag hadden we in de keuken nog even geoefend met 3 borden lopen, nog best lastig.

Mijn verwachtingen van de avond klopte volledig. Het was heel ingewikkeld en super veel informatie. Die mensen waarmee je samenwerkt van het hotel helpen je daar ook niet echt bij. Je moet met veel dingen zelf actie ondernemen, maar uiteindelijk helpen ze je wel. De avond was druk en op een gegeven moment wist ik gewoon niet meer wat ik moest doen, gelukkig ging het daarna allemaal goed. Aan het einde van de avond hebben we de tafels voor het ontbijtbuffet nog ingedekt en daarna mochten we gaan. Pff wat ben ik gesloopt en mijn voeten doen pijn, niet normaal! Ik ga snel naar bed en ik laat morgen wel weten hoe de tweede dag gegaan is en of ik nog wat leuks heb meegemaakt. Owja ik ben zaterdag een lekker dagje vrij!

Kussss Santana

Reacties

Reacties

Emeline

Hee lieverd,
Wat goed dat je alles opschrijft, elke avond kan ik in mijn bed lekker jou avonturen lezen!
Veel plezier nog daar en laat je niet gek maken!
Ik ben nu al benieuwd naar je verhaal van zaterdag :p
Liefs
Emeline

Lindsey

Beter dat je een grotere kamer hebt nu!
en ja, het werk is dus wel zoals je het verwacht had, met de griekse mentaliteit, aardig zwaar dus..
maar in de loop der tijd zal het allemaal wel makkelijker gaan,
kusjes!

marjolein

super dat je dit alles doen,
echt vet.

alles komt goed meisje, hotelleven is zwaar maar wel superleuk!
dikke kus
xx

luciano

hea schat, alles okee?
effe een wekie wennen daar en dan lach jij ze allemaal uit. ik bel je zaterdag wel op je vrije dag okee.
rustig aan meis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!